Een product met een verhaal verkoopt beter

12 januari 2016

Wil je klanten met iets bijzonders verrassen? Denk dan eens aan buitenlandse specialiteiten zoals de ‘paté en croûte’ of een mozaïekpastei. Paul van Trigt en Ronnie Poeste delen hun kennis en kunde tijdens de Masterclasses worstmaken feestelijke specialiteiten.
“Een paté en croûte of mozaïekpastei had ik nog nooit gemaakt”, vertelt gildeslager Arno de Best. “Wij staan erom bekend dat we alles zelf maken, dus vond ik dat we dit ook moesten beheersen. Het is toch weer een manier om je vakmanschap te tonen. Ik volgde de masterclass samen met de worstmaker van ons bedrijf. Als je met z’n tweeën gaat, pikt de één net weer iets anders op dan de ander. Bovendien is het altijd goed dat nog iemand binnen het bedrijf op de hoogte is. Stel dat er één uitvalt, dan kan de ander het overnemen.”
De bereidingstechniek is een belangrijk onderdeel van de masterclass
Product met een verhaal
Na uitleg en een demonstratie mochten de deelnemers aan de masterclass zelf aan de slag. Trainer Paul van Trigt: “De bereidingstechniek is een belangrijk onderdeel van de masterclass. Naast nieuwe vaardigheden heb je een product met een verhaal. Jij weet hoe je deze specialiteit maakt en wat erin zit. Je kunt klanten vertellen over de traditionele bereidingstechniek en over jouw persoonlijke keuze van ingrediënten. Maak je een Hollandse pastei met kruidnagel en peper of geef je hem een Frans tintje met knoflook en rode wijn? Als je zo over het product gaat praten, heb je het al verkocht.”
Geïnteresseerd?
De volgende Masterclass worstmaken is gepland op dinsdag 8 en woensdag 9 maart bij SVO Houten.