Medewerkers Goudreinet enthousiast over verkooptraining

11 maart 2016

Het succes van de groentespeciaalzaak wordt niet alleen bepaald door de kwaliteit van de producten. Net zo belangrijk zijn klantvriendelijkheid, enthousiaste medewerkers met kennis van zaken en een prettige sfeer in de winkel. Groentehal De Goudreinet besloot daarom om zo’n zeventig medewerkers de training Klantgericht verkopen van SVO vakopleiding food te laten volgen.

 

Jakob Hartman, personeelsmanager bij De Goudreinet: “Het leek ons goed om eens extra aandacht te besteden aan verkopen en klantgerichte verkooptechnieken. De manier waarop je de klant benadert, je adviezen en je kennis van producten: het zijn allemaal elementen waarmee je je als groentespecialist kunt onderscheiden. En daarom komen klanten terug in de winkel.” In totaal nemen ongeveer zeventig medewerkers van De Goudreinet-winkels deel aan de training. De reacties van deelnemers zijn erg positief. “De trainer/docent van SVO heeft enorm veel kennis”, zegt Jakob. “De medewerkers krijgen volop praktische tips om hun verkooptechnieken nog beter af te stemmen op de klant. We merken dat het goed is dat een ‘buitenstaander’ ons eens een spiegel voorhoudt. SVO maakt duidelijk hoe onze klanten ons zien en dat zorgt voor nieuwe inzichten.” Kijk hier voor meer informatie over de training.