Haringseizoen: het verhaal achter de vis maakt het verschil

28 juni 2016
Alles over de workshop haring

Het haringseizoen is in volle gang. Na de traditionele opening met haringfeesten en vlaggetjesdag is het nu zaak om de belangstelling voor de Hollandse Nieuwe vast te houden. Door het verhaal achter de nieuwe haring te vertellen en acties te organiseren, zorgt u dat de haring het hele seizoen in de spotlights staat.

“Je kunt de haring het beste onder de aandacht brengen door de bijzondere smaak te benadrukken”, weet John Willems, trainer/docent bij SVO vakopleiding food. “Zet een gastheer of gastvrouw in, die in en rond de visspeciaalzaak rondgaat met haring om te proeven. Vertel vervolgens het verhaal achter de Hollandse Nieuwe. Wat is het smaakverschil tussen maatjesharing en nieuwe haring, waar komt dat verschil vandaan? Dan gaat de vis leven voor klanten.” Ook het organiseren van acties is een manier om je als visspecialist te onderscheiden. Start een spaaractie, waarbij klanten na aankoop van een bepaald aantal haringen een gratis exemplaar krijgen. “Zorg daarbij voor goed advies over het bewaren van haring en vertel dat de vis minimaal een uur uit de koelkast moet zijn voordat hij gegeten wordt. Dan smaakt hij het beste.”

Wilt u meer weten over het verhaal achter de haring en haringpromotie? Neem dan contact op met John Willems via info@svo.nl of kijk op www.svo.nl/vis.