Onderscheiden in de vis: kennis keuze en kwaliteit

23 maart 2017

Voor Visplaza Roel Hopman in Soest zit het onderscheidend vermogen van de zaak in drie kernpunten: kennis, keuze en kwaliteit. Dat betekent dat de vaste medewerkers van de winkel goed opgeleid zijn, dat klanten kunnen rekenen op goede productkwaliteit en dat het assortiment past bij de behoeften van de klant.

 

Klanten kunnen bij Visplaza Roel Hopman terecht voor een breed aanbod aan luxere producten. “We maken zelf maaltijden en salades”, vertelt Roel. “We gebruiken daarbij steeds minder kant-en-klare producten en smaakversterkers. Pure en eerlijke producten, daar staan wij voor.”

Opleiden vindt Roel heel belangrijk. “Vis wordt overal verkocht, maar mensen zijn steeds meer op zoek naar iets extra’s”, zegt hij. “Het verhaal achter de vis wordt belangrijker en ik wil dat onze medewerkers dat goed kunnen vertellen. Onze kennis moet mensen naar de winkel trekken. Daarom wil ik dat onze vaste mensen een mbo-opleiding bij SVO volgen.

Medewerker Jeroen Koelewijn werd een paar jaar geleden zelfs SVO-Uitblinker. Onze andere vaste kracht is bezig met niveau 2, Verkoopmedewerker vis. Ik vind het belangrijk dat ze praktische vaardigheden leren. Dat ze goed kunnen fileren, goed met klanten omgaan en bijverkoop realiseren. De opleidingen van SVO zorgen daarvoor.”